Wikia

Magische Schade is hetzelfde als Lichamelijke Schade, behalve dat het niet geblokt kan worden door het doelwits Schildgebruik, en het dwars door het doelwits pantser heengaat.

Magische Schade wordt veroorzaakt door spreuken, runes, wands en rods, of behekste wapens.

De vormen van Magische Schade zijn Aardschade, Vuurschade, Energie Schade, IJsschade, Heilige Schade en Dood Schade.

Bestand:Life Drain Icon.gif Life Drain en Mana Drain mogen als Magische Schade worden beschouwd omdat ze niet beïnvloed worden door het doelwits Schildgebruik of pantser, maar op het moment is het voor spelers onmogelijk om deze schade te veroorzaken. Onthoud dat de meeste Life Drain aanvallen veranderd zijn in Dood Schade na de Winter 2007 Update.

Door de aard van Doodschade, zijn de meeste wezens niet sterk of immuun voor Doodschade. Vuurschade volgt vlak erachter als de meest voorkomende vorm van schade die gebruikt wordt tegen wezens. Als Vuurschade en Dood Schade allebei niet goed werken tegen het wezen, zal Heilige Schade waarschijnlijk zijn zwakke plek zijn. Als alle drie oneffectief zijn heb je waarschijnlijk te maken met een monster van IJs of Water, wat betekent dat Energie Schade het meest effectief is.

Onthoud dat niet alle spreuken en runes Magische Schade veroorzaken, sommigen veroorzaken Lichamelijke Schade. De enige spreuken die Lichamelijke Schade veroorzaken (na Update 8.1) zijn de Explosie-runes.

Around Wikia's network

Random Wiki