Wikia

Soort: Reptielen»Draken

Aanvallen: Melee (0-120), Fire Wave (100-170), Great Fireball (60-110), Self-Healing
Geschatte maximale schade: 400
Geluiden:"FCHHHH"; "GROOOOAAAAAAAAR".
Gedrag: Draken staan erom bekend dat ze vaak switchen. Hierdoor worden de shooters in een team vaak geraakt of zelfs gedood. Draken rennen weg van aanvallers zodra hun health bar in heel laag geel komt.
Strategie: Elke speler moet proberen ten alle tijde diagonaal van de draak komen te staan, zodat de dodelijkste aanval je niet kan raken (Fire Wave). Ook is het handig om een Dragon Necklace te dragen, als je er een hebt natuurlijk..

Knights: In een team hunt is het het fijnste om maar één knight te hebben.Dit omdat zij als blocker de ruimte moeten hebben om zich om de draak heen te bewegen zodat ze diagonaal kunnen blijven als de draak beweegt. Voor knights boven level 40 is het redelijk makkelijk om een dragon te blocken zonder health potions. Dit wordt ook wel dansen met de draak genoemd.
De taak van een knight in een team is voorkomen dat de draak de shooters aanvalt of nauwe ruimtes inrent op het moment dat z'n health laag is. Om ervoor te zorgen dat je niet te veel verspilt aan healing kun je beter niet twee blockers gebruiken, omdat ze op die manier toch maar allebei geraakt blijven worden door de Fireball attack. Rond level 40 kan een knight, met goede skills en als mogelijk een two-handed wapen draken alleen hunten (je moet er dan wel rekening mee houden dat je een aantal potions moet gebruiken). Een schild is niet echt nodig aangezien melee de zwakste aanval van de draak is. Zorg ervoor dat je ook nu diagonaal blijft en dat je meteen een potion kunt gebruiken. Mocht je mana over hebben kun je exori hur gebruiken om hem sneller af te maken. Knights met skills rond de 80 en rond de 1000 hitpoints kunnen een Draak makkelijk killen met een goed wapen (Het makkelijkst is een Giant Sword of als je erover beschikt een Avenger).
Mages kunnen rond level 28 al draken killen zonder enige hulp van anderen. Summon hiervoor twee Demon Skeletons en drink daarna weer een paar Mana Potions. Zorg ervoor dat je genoeg mana hebt om exura gran of exura vita te gebruiken als het nodig is. Ren vervolgens naar binnen, lok de draak naar buiten, val hem aan met je skeletons en ga naar een andere verdieping zodat de draak dan de skeletons aanvalt. Wacht een paar seconden voordat je terugkomt en zelf weer de draak aanvalt.Hierdoor zullen ook de skeletons weer aanvallen en de draak blokkeren. Probeer dan ongeveer 5 squares diagonaal te komen staan en gebruik dan een strike spell (exori frigo als je hem hebt) of Icicle runes om hem zo snel mogelijk te killen.Dit is de goedkoopste manier voor een mage om draken te killen. Mocht hij een kleine ruimte inrennen: gebruik Mana shield en gebruik runes om hem af te maken voordat hij healt en je mana draint met z'n fire waves.
Druids van level 33 of hoger kunnen op eenzelfde manier als knights draken killen. Gebruik dan een Hailstorm Rod en exura gran terwijl je diagonaal blijft.
Druids van level 36 of hoger kunnen Mass Healing gebruiken, waardoor ze hun summons (en eventueel team)kunnen healen.Dit kost hun dan 150 mana. Op deze manier kunnen ze met wat dragon ham, en door fire attacks te ontwijken, hunten bijna zonder geld te gebruiken.
Rond level 50 kunnen mages gemakkelijk exori frigo gebruiken om draken te killen. Heal jezelf zodra je hp onder de 280-300 komt. Neem voor de zekerheid een paar icicle runes mee voor als de draak een kleine ruimte in vlucht.
Extra: Sorcerers KUNNEN een enkele draken spawn alleen killen vanaf level 19 met de Wand of Decay, maar dit is een waste aangezien je meer dan 6-10 potions gebruikt om jezelf te healen. Doe je het toch, zorg er dan voor dat je hp boven de 200 blijft en dat je niet door de Fire Wave geraakt wordt. Verder moeten mages ALTIJD full defence mode gebruiken omdat Draken sterke melee hebben.

Paladins met een distance boven de 60 en genoeg hitpoint om een Fire Wave te overleven zijn handig om mee te nemen op een teamhunt. Sta altijd klaar om exura san te gebruiken en probeer ergens te staan waar je kunt rennen op het moment dat de draak jou aan begint te vallen.Het hangt heel erg van het terrein af of een paladin een draak alleen kan killen. De plaats van de obstakels is hierbij erg belangrijk. Je hebt om een draak te killen als paladin genoeg ruimte nodig om diagonaal te kunnen komen van de draak en een paar passen erbij weg te kunnen. Ook moet je genoeg hitpoints hebben om een paar Fire waves te kunnen overleven. Als laatste is het belangrijk dat je de draak sneller afmaakt dan dat hij zichzelf kan helen. Onthoud dat een paladin vanaf level 47 Demon Skeletons kan convincen. Dit is handig op het moment dat je aankomt nadat een mage weggaat, dan kun je zijn skeleton gebruiken om zelf te hunten.
Locatie: Thais Ancient Temple, Mount Sternum Dragon Cave, Mintwallin, diep in Fibula Dungeon, Kazordoon(in de buurt van de Dwarf Bridge), Plains of Havoc, Elven Bane castle, Maze of Lost Souls, De zuidelijke grot en de toren in Shadowthorn, Orc Fortress, Venore Dragon Lair, Pits of Inferno, Behemoth Quest kamer in Edron, Hero Cave, diep in Cyclopolis, Edron Dragon Lair, Goroma, Ankrahmun Dragon Lairs, Draconia, sommige Ankrahmun Tombs.
Opmerkingen:
Creature Illusion is wel mogelijk.
Loot: 0-110 gp, 0-3 Dragon Ham, 0-12 Burst Arrow, Crossbow, Longsword, Mace, Short Sword, Steel Helmet, Steel Shield, Broadsword (semi-rare), Plate Legs (semi-rare), Double Axe (rare), Dragon Hammer (rare), Dragon Shield (rare), 1-2 Green Dragon Leather (rare), Green Dragon Scale (rare), Serpent Sword (rare), Small Diamond (rare), Wand of Inferno (semi-rare), Strong Health Potion (rare), Dragonbone Staff (very rare), Life Crystal (very rare).
Dragon
(nl: Draak)
Dragon
1000
HP
700
exp
--
summon
--
convince
Immuun voor
Great Fireball Rune
Fire Damage
Paralyze
Invisible
Sterk tegen
Poison Bomb Rune
Earth Damage (-80%)
Heavy Magic Missile Rune
Energy Damage (-20%)
Zwak tegen
Icicle Rune
Ice Damage (+10%)

Ferumbras De Monsters
van
Tibia
Amfibieën
KikkersKikkers QuaraQuara
Demonen
Andere DemonenAndere Demonen DemonenmeestersDemonenmeesters
Elementairen
CryoCryo PyroPyro
GeoGeo BioBio
HydroHydro ElectroElectro
Element MeestersElement Meesters
Geleedpotigen
SpinachtigenSpinachtigen KreeftachtigenKreeftachtigen
Hybriden
DworcsDworcs MinotaurussenMinotaurussen
ChakoyasChakoyas
Mensachtigen
DwergenDwergen GoblinsGoblins
ElfenElfen OrkenOrken
ReuzenReuzen TrollenTrollen
Mensen
AmazonenAmazonen PiratenPiraten
BarbarenBarbaren TovenaarsTovenaars
DodenbezweerdersDodenbezweerders VogelvrijenVogelvrijen
MonnikenMonniken Voodoo CultistenVoodoo Cultisten
Magische Wezens
BeholdersBeholders DjinnsDjinns
GedaanteverwisselaarsGedaanteverwisselaars
Misc
Arena BazenArena Bazen BazenBazen
RingwormenRingwormen VallenVallen
Verjaardags MonstersVerjaardags Monsters VogelsVogels
Reptielen
DrakenDraken MiscMisc (Reptielen)
SalamandersSalamanders SerpentenSerpenten
Ondoden
Farao'sFarao's GeestenGeesten
Ondode MensachtigenOndode Mensachtigen SkelettenSkeletten

Around Wikia's network

Random Wiki